2015. június 17., szerda

Agenda / Konrád György

"A Kerti mulatság volt az én kerti mulatságom a csobánkai harangozóház kertjében, majd pedig különböző kertes házakban Budán és Berlinben, Balatonszemesen és Colorado Springsben a múlt század nyolcvanas éveiben. A betiltottság hosszú évei után könyvem magyar nyelvű legális kiadása csak 1989-ben vált lehetővé, első köteteként egy regényciklusnak, amely egy nőalak és három férfi, egykori osztálytársak köré szerveződik. Első három regényemben (A látogató, A városalapító, A cinkos) trilógiát láttam: beszélő hősük, T. lassan érő világlátását szembesíti változó kihívásokkal. Az új ciklus közös címe Agenda, további válaszkísérletek arra a kérdésre, mindenkiére, hogy mit tegyek, hogyan éljek.
A Kerti mulatságban felvonulnak a szereplők, miként egy ellipszisben, két középpont, egy nő, Melinda, és három férfi körül; akik változatos életrajzukat az Agenda ciklus további köteteiben (Kőóra, Hagyaték) bonyolítják tovább. Tartósan fontosak egymásnak, és nem hárítják el azt a kísértést sem, hogy gondolkozzanak az életükről. Ahogy most újraolvastam és itt-ott megigazítottam ezt a belső emigrációban született, de legkevésbé sem életunt szöveget, megerősödtem abban a sejtelmemben, hogy a múlt idők ráérős elbeszélése nem könnyen felülmúlható kerti mulatság." (a Szerző)



  • KSH raktári jelzet: 795667
  • Kiadó: Európa
  • Oldalak száma: 480
  • Kiadás éve: 2015

Nincsenek megjegyzések: