2012. július 5., csütörtök

Erők és eredők: a pedagógusok munkaerő-piaci helyzete és szakmai továbbfejlődése - nemzetközi kitekintés és hazai gyakorlat

A kötet nyitó tanulmánya a pedagógusok foglalkoztatási és bérviszonyairól ad áttekintést, a következő három pedig a szakmai továbbfejlődésük hazai gyakorlatára fókuszáló kutatás eredményeit tárja az olvasó elé.

Közismert, hogy a tanulói eredményesség legfőbb iskolai zálogát a minőségi tanári munka jelenti. Miközben ennek összetevőit egyre differenciáltabban tudjuk vizsgálni, a legjobbakat nem mindig sikerül a pályára vonzani, megtartani, illetve a gyakorló pedagógusok szakmai továbbfejlődését megfelelő hatékonysággal segíteni. Az érintettek négy csoportjában - pedagógusok, iskolavezetők, képzőintézmények képviselői és helyi oktatásirányítók - 2010-ben készített, félig strukturált interjúk alapján feltáruló hazai kép és nemzetközi tapasztalatokkal való összevetése arra a tanulságra vezetett, hogy a stratégiai célkitűzések sorsa alapvetően a megvalósítás részleteitől függ. Az implementáció egy-egy hibás lépése a szándékolttal ellentétes hatást is eredményezhet. Ennek feltárása megfelelő adatgyűjtéseken alapuló elemzést igényel, majd az így kapott áttekintés összevetése más, hazai és nemzetközi eredményekkel segítheti a döntéshozókat a megfelelő megoldások megtalálásában.


  • KSH raktári jelzet: 780958
  • Kiadó: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet
  • Sorozat: Tények és érvek
  • Oldalak száma: 209
  • Kiadás éve: 2011

Nincsenek megjegyzések: