2011. június 27., hétfő

Drogprevenció és egészségfejlesztés az iskolában

"Az iskola az intézményes szocializáció kitüntetett terepe, az értékek, a gondolkodásmódok elsajátítása, alakítása szempontjából érzékeny fejlődési periódusban lévő populáció nagyarányú elérését biztosító színtér. Az iskolás évek a különböző, egészséget veszélyeztető magatartásmódok - alkoholfogyasztás, dohányzás, droghasználat - megjelenése szempontjából is kitüntetett periódust jelentenek. Nem véletlen tehát, hogy az Európa-szerte működő drogprevenciós programok nagy része az iskoláskorú populációra irányul, illetve az iskolai színtéren jelenik meg. Hazánkban is az iskola a legnépszerűbb terepe a prevenciós aktivitásoknak. Az utóbbi évtizedben egyre nagyobb igény fogalmazódott meg a különböző beavatkozások, így a prevenciós tevékenység értékelésével kapcsolatban is. A programok értékelésével és értelmezésével kapcsolatos információk a prevenciós beavatkozások minden szereplője számára fontosak: segítik a felhasználók programok közötti eligazodását; fontosak a szakmapolitikával foglalkozóknak az egészségpolitikai beavatkozások tervezése során; nélkülözhetetlenek programgazdák számára a programok fejlesztésére irányuló döntések meghozatalában. De a programértékelés végső haszonélvezői leginkább azok a diákok, akikre a beavatkozások irányulnak, hiszen az értékelő munka végső célja a prevenciós tevékenység hatékonyságának javítása. Mindezeket kívánja szolgálni a Budapesti Corvinus Egyetem Viselkedéskutató Központja vezetésével az iskolai prevenciós beavatkozások megismerését célul kitűző, utóbbi években készült kutatások eredményeiből összeállított eme válogatás."

  • KSH raktári jelzet: 774701
  • Kiadó: L'Harmattan
  • Oldalak száma: 337
  • Kiadás éve: 2011

Nincsenek megjegyzések: