2011. április 12., kedd

A könyvember - Magyar írók novellái a könyvről

Az olvasás éve volt. Eltűnt a számítógépemből minden „kézirat”. Ma sem tudom, elektromos, digitális vagy gyalogvírus cincálta és rágta szét a wincseszteremet. Valami „féreg” biztosan.
A rendszergazda egy hétig dolgozott és nem eredménytelenül. A sírból csaknem mindent visszahozott.
Miután átadta a gépet és előadta tanácsait, amelyeket minden körülmények között célszerű betartanom, megkérdeztem, mit lehet tenni. Mi az, amit tenni lehet? Én mit tehetek? Nevezze meg az adathordozót ma, amely biztonságos, s amely a legbiztonságosabb. Mi őrzi meg az írást? A művet és a titkot, mi?
– A merevlemez? A hajlékony? Vagy a még hajlékonyabb? A CD, vagy amit majd róla tanulunk meg?
– A papír, barátom, csak a papír – mondta.
Akkor én a könyvtárakra gondoltam, a könyvtáramra, meg az adathordozó Alexandriára. (És összegyűjtöttem ezt a válogatást.) – Kőrössi P. József

Kötetünk 24 író 39 művét tartalmazza a könyvről. A szerzők között találjuk Ady Endrét, Füst Milánt, Hunyady Sándort, Kosztolányi Dezsőt, Karinthy Frigyest, Molnár Ferencet, Márai Sándort, Móricz Zsigmondot, Radnóti Miklóst, Cs. Szabó Lászlót.

  • KSH raktári jelzet: 550445
  • Kiadó: Noran
  • Sorozat: Novella
  • Oldalak száma: 291
  • Kiadás éve: 2002

Nincsenek megjegyzések: