Az iskolakép megismerésének fontossága könnyen belátható, hiszen ma már evidencia, hogy az intézmény működését, légkörét, hatásrendszerét alapvetően meghatározzák a benne élők vele kapcsolatos nézetei, érzelmei. A kutatások az utóbbi húsz évben nemzetközileg is egyre nagyobb hangsúlyt kapott laikus/hétköznapi pedagógiai elméletekkel foglalkozó nézetrendszerekhez kapcsolódnak. A vizsgált jelenségek összetettsége, rejtettsége, nehéz megközelíthetősége miatt a szerzők a kvantitatív kutatási stratégia mellett a kvalitatív kutatási módszerek kipróbálására, továbbfejlesztésére, a kvantitatív és a kvalitatív kutatási stratégia kombinációjára is vállalkoztak.
A kötetben megjelentetett tizenegy írást összefűző gondolat: az iskola mint intézmény működtetésekor a hatékonyság érdekében a 21. században elkerülhetetlen az érintettek (pedagógusok, diákok, szülők) elvárásainak, szükségleteinek megismerése, figyelembevétele.
- KSH raktári jelzet: 625386
- Kiadó: ELTE Eötvös K.
- Oldalak száma: 112
- Kiadás éve: 2014
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése