2012. december 4., kedd

Anyának lenni és nem görcsölni / Hartmann, Ulrike

"Mint a babapopsis reklámokban az anyák, olyan boldog és kiegyensúlyozott akartam lenni. De nem így lett. Ha ma ránézek egy fényképre, amin az újszülött gyerekemmel pózolok, akkor egy sápadt, fáradt nőt látok, gyűrött pólóban, büfifoltos mackónadrágban. Ott ülök én, az anya. Valamit tuti nem csináltam jól. Hiszen, ha a divatos anyaszakirodalom minden betűjét betartottam volna, akkor most nem kellene leszegett fejjel és behúzott nyakkal nézegetnem a családi albumot. Nekem nem sikerült olyan szépen élnem egy csecsemővel, mint ahogy a filmekben szoktak. De szerintem senkinek sem sikerül. A szakirodalomban szereplő anyuka csupán fantomanya. (…) Ez itt az én saját történetem."

Ulrike Hartmann maga is két gyermeket nevel, őszintén és ironikusan tárja elénk, mennyi nehézséggel küzd meg nap mint nap egy kismama a 21. században, miközben arra törekszik, hogy ő is és gyermeke is tökéletes legyen.




  • KSH raktári jelzet: 612578
  • Kiadó: Athenaeum
  • Oldalak száma: 262
  • Kiadás éve: 2012

Nincsenek megjegyzések: