
 
A szerzők 2009-2012 között ismét interjúsorozatot készítettek a korábbi 
könyvükben* szereplő közép- és nagyvállalkozókkal, valamint vállalkozók 
egy fiatalabb csoportjával, hogy feltérképezzék a piaci átmenet első 
szakaszának lezárultát követő változásokat, és összevessék a két csoport
 gazdálkodási felfogását és gyakorlatát, valamint nézetrendszerüket a 
mai magyar társadalom általános kérdéseiben. Könyvükben a beszélgetések 
alapján bemutatják a vállalkozások teljesítményében, szabályozási 
környezetében, a piaci verseny körülményeiben, munkaerő-piaci 
pozíciójában, üzleti kultúrájában, valamint belső és külső bizalmi 
viszonyaiban és tágabb szociológiai környezetében végbement 
változásokat. A könyv legfontosabb tanulsága, hogy az első fordulóban is
 szereplő, dinamikusan növekvő közép- és nagyvállalkozások jelentős 
részének megtört a lendülete, megállt a növekedése a kétezer utáni 
években. A kezdeti, ígéretes nagyvállalkozói elitszerepek csírái mára 
jórészt eltűntek, a fiatalabbak pedig eleve nem vállalkoznak hasonló 
társadalmi szerepek betöltésére. 
*Vállalkozók vagy polgárok? A nagyvállalkozók gazdasági és társadalmi helyzetének ambivalenciái az ezredforduló
- KSH raktári jelzet: 788746
 
- Kiadó: Közgazdasági Szemle Alapítvány
 
- Oldalak száma: 199
 
- Kiadás éve: 2013
 
 
 
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése