
A szerzők 2009-2012 között ismét interjúsorozatot készítettek a korábbi
könyvükben* szereplő közép- és nagyvállalkozókkal, valamint vállalkozók
egy fiatalabb csoportjával, hogy feltérképezzék a piaci átmenet első
szakaszának lezárultát követő változásokat, és összevessék a két csoport
gazdálkodási felfogását és gyakorlatát, valamint nézetrendszerüket a
mai magyar társadalom általános kérdéseiben. Könyvükben a beszélgetések
alapján bemutatják a vállalkozások teljesítményében, szabályozási
környezetében, a piaci verseny körülményeiben, munkaerő-piaci
pozíciójában, üzleti kultúrájában, valamint belső és külső bizalmi
viszonyaiban és tágabb szociológiai környezetében végbement
változásokat. A könyv legfontosabb tanulsága, hogy az első fordulóban is
szereplő, dinamikusan növekvő közép- és nagyvállalkozások jelentős
részének megtört a lendülete, megállt a növekedése a kétezer utáni
években. A kezdeti, ígéretes nagyvállalkozói elitszerepek csírái mára
jórészt eltűntek, a fiatalabbak pedig eleve nem vállalkoznak hasonló
társadalmi szerepek betöltésére.
*Vállalkozók vagy polgárok? A nagyvállalkozók gazdasági és társadalmi helyzetének ambivalenciái az ezredforduló
- KSH raktári jelzet: 788746
- Kiadó: Közgazdasági Szemle Alapítvány
- Oldalak száma: 199
- Kiadás éve: 2013
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése