2013. január 23., szerda

Fehér láz - Delirium tremens / Hugo-Bader, Jacek

"Jártam már a Szovjetunióban többször is, 1991-ben és 1992-ben, többet nem akartam oda menni. Az emberek fantasztikusak, de csődöt mond a józan ész. Nagyszerű műalkotások árnyékában megalázó módon, leeresztett nadrággal kutathatunk legalább egy kis fecni vécépapír után. A z építészet bámulatos, de kétemeletnyi szemétdombra néz az ablak. Akkor nem volt bennem elég riporteri megértés, elfogyott az elszántságom. Jacek Hugo-Bader viszont elmegy helyettem a birodalomba. Mert a riportjait olvasva úgy érzem, külön az én kedvemért, az olvasó kedvéért éli át mindezeket a kalandokat. Mintha az én nevemben élné át őket. Tudom, hogy mások is ugyanígy gondolják: olvassák, és érzik, hogy az ő emberük írta, aki eljutott oda. És bekúszik oda is, ahova én nem mernék bekúszni.
Ryszard Kapuscinski madártávlatból írta le a birodalmat; bemutatta a gondolkodás, a viselkedés, a folyamatok mechanizmusát. Hugo-Bader a kóbor kutya perspektívájából írja le a birodalmat; bemutatja a gondolkodás, a viselkedés, a folyamatok mechnanizmusát, de még a patkány farkát is megragadja." (Mariusz Zczygiel) 


  • KSH raktári jelzet: 613641
  • Kiadó: Kairosz
  • Oldalak száma: 427
  • Kiadás éve: 2012

Nincsenek megjegyzések: