A fogyasztás új
katedrálisai - már csak méretüknél fogva is - nagyobb hatással vannak a városok
térszerkezetére, mint a korábban fejlődésnek indult áruházak. Európában ez a
folyamat - a bevásárlóközpontok kialakulása - mintegy 30 év késéssel indult
meg. Napjainkra azonban a bevásárlóközpontok már nemcsak a hagyományos
kiskereskedelmi zónák térszerkezetére vannak hatással, de sok esetben az
áruházak fennmaradását is veszélyeztetik. Ahhoz, hogy a bevásárlóközpontok
mellett a hagyományos kisüzletek és áruházak fennmaradjanak, azoknak új üzleti
profilt kell kialakítaniuk. Meg kell találniuk azt a piaci rést, amelyben még
versenyképesek maradnak a nagyok árnyékában. Könyvünkben Budapest, Pozsony,
Bécs és Prága bevásárlóközpontjait és az egyes városok fogyasztói magatartásának
alakulását, sajátosságait vizsgáljuk.
Kutatási eredményeink arra is utalnak,
hogy a környező országok állampolgárai a bevásárlóközpontok és a hipermarketek
nyújtotta újszerű vásárlási lehetőségekkel szemben hasonló attitűdöket
alakítottak ki. A koncentrált kínálatot nyújtó nagy alapterületű kereskedelmi
létesítményeknek még hosszú ideig nem jelent tényleges versenytársat a direkt
és on-line beszerzés lehetősége. Sokkal inkább kell azzal számolni, hogy a
bevásárlóközpontokba tömörült eladóknak is márkakínálatot kell nyújtaniuk, mert
a fogyasztói kereslet egyre határozottabb új trendje a márkapreferencia
irányába mozdult el.
- KSH raktári jelzet: 784043
- Kiadó: Akadémia
- Oldalak száma: 279
- Kiadás éve: 2012
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése